Asiakaskyselyt
Suurin osa asiakkaistamme on tutustunut E-lomakkeeseen asiakaskyselyiden ja jatkuvan palautteenkeruun kautta ja laajentanut käyttöä myöhemmin. Yksinkertaisen kyselylomakkeen luominen kestää vain muutaman minuutin ja toisaalta E-lomake mahdollistaa laajat, sivutetut kyselyt ja aiemmista valinnoista riippuen näytettävät osiot. Asiakkaamme käyttävätkin E-lomaketta sekä yksittäisen tapahtuman palautteiden keruuseen, että laajojen tutkimusaineistojen hallintaan ja analysointiin.
Kohdennetut kyselyt
Avoimien lomakkeiden lisäksi kysely voidaan kohdistaa tietylle vastaajajoukolle. E-lomakkeelle voi luoda kutsuryhmiä sähköpostiosoitteista joko käsin tai Excel-tiedostosta. Kutsua käyttävillä lomakkeilla jokainen vastaaja saa sähköpostiosoiteeseensa lomakkeen osoitteen, yksilöllisen tunnuksen ja salasanan, sekä lomakkeen laatijan kirjoittaman viestin.
Järjestelmä valvoo vastausten kertymistä siten, että ei-vastanneille voidaan lähettää muistutusviesti eikä kerran vastannut toisaalta pääse vastaamaan uudelleen. Järjestelmä ei kuitenkaan perusasetuksillaan yhdistä vastaajan sähköpostisoitetta ja vastausta, joten myös kohdennetut kyselyt ovat anonyymejä.
Kaikki e-lomakkeella tehdyt tallennukset tallennetaan tietokantaan siten, että lomakkeen kenttä vastaa yleensä yhtä tallennuksen saraketta. Tallennuksia voi selata e-lomakkeen oman raportin kautta.
Vastausten käsittely
Raportin tärkeimmät ominaisuudet:
- Tallennuksiin voi kohdistaa hakuja, haut voi myös tallentaa
- Numeerisista sarekkeista voidaan laskea summia ja keskiarvoja sekä hakea minimi- ja maksimiarvoja
- Numeeristen sarakkeiden jakaumat graafisina kuvaajina mm. pylväät ja piirakat
- Sarakkeiden arvoja voidaan analysoida myös ristiintaulukoinnilla
E-lomakkeen oman raportin tiedot voidaan julkaista www-sivuna joko kokonaan tai tiettyihin sarakkeisiin rajattuna. Tiedot voi lisäksi tallentaa omalle koneelle eri tiedostomuodoissa. Tallennus tehdään raporttisivulta yhdellä klikkauksella. Tallennusmuodot ovat csv, Excel, SPSS ja XML.